Ārpus sezona
Kur un kā pareizi glabāt motociklu.
Ja Jūs pazīstat “Let Freedom Ride”, bet Džeksona Tellera vārds Jums nav tukša skaņa, tad šis raksts Jums. Bijušie motociklisti nemēdz būt: reiz sajutis brīvības garu, Jūs nemainīgi tieksieties pie tā atkal un atkal. Klasiskā amerikāņu motora rēcieni, vējš, kas ielidos ādas jakas iedurknē un tukšā šoseja priekšā… Uzgaidiet, varbūt tas nemaz nav Jūsu stāsts? Varbūt Jūs esat no tiem, kuri ir pieraduši redzēt tikai trīsciparu skaitli spidometrā un ne ar ko nesalīdzināms japāņu dzinēju rūkoņis? Kawasaki vai Harley Davidson, Yamaha vai Indian, jebkurš motocikls ir pelnījis rūpes un pareizu glabāšanu. Pastāstām, kā un kur prasmīgi glabāt moci.
Motocikla sezonas uzglabāšana galvenās īpatnības.
Pat ja Jūs zināt visas modernās ziemas konservācijas gudrības, jautājums par motocikla uzglabāšanu vienmēr liek domāt katram sevi cienošam motociklistam. Šeit ir iespējamo variantu izvēle: garāža, stāvvieta, iela, šķūnis vasarnīcā, galu galā – kur tad ierādīt vietu iemīļotajam baikam? Jāatceras, ka jebkura motocikla galvenais ienaidnieks ir mitrums. Dažās dienās tas var sākt korozijas procesus, no kuriem pēc tam būs ļoti grūti tikt vaļā. Temperatūras izmaiņas un aukstums arī slikti ietekmē, tāpēc motocikla ziemas uzglabāšana ir atsevišķa tēma, kas ir pelnījusi detalizētāku instrukciju, izņemot to, kā mēs iesakām, kur var uzglabāt motociklu vasarā.

Kā pareizi veikt motocikla uzglabāšanu ziemas periodā.
Motociklists zina tikai sešus mēnešus gadā: no maija līdz oktobrim. Pārējais laiks viņam vienkārši nepastāv. Kāda jēga vispār iziet ārā, kad tavs dzelzs draugs zem atslēgas? Pēc oktobra īpaši nebrauksi, tāpēc zināt, kā un kur glabāt motociklu ziemā – katra Raidera pienākumu Nr.1. Kas jādara, pirms sūtīt motociklu ziemas miegā: benzīns, riepas, elektroinstalācija – par to ir vekta detalizēta instrukcija.
Konservācija.
Motocikla konservācija ziemai, ir tā apkope, kas ietver eļļas nomaiņu, benzīna bākas mazgāšanu, visu vadu pārbaudi un daudz ko citu, kas ļaus Jums pavasarī kāpt baikā un iedarbināt no pusapgieziena.
Nesteidzieties uz garāžu, vispirms jādodas uz veikalu un jāiegādājas viss nepieciešamais, lai apstrādātu motociklu.
Tas ir:
- Silikona smērviela;
- sprejs metāliskām virsmām;
- smērviela ķēdēm;
- vaska pūlēšanas līdzeklis;
- jauna motoreļļa;
- lupatas;
- benzīnkanna;
- degvielas sistēmas attīrīšanas piedeva.
Sāksim no karstākā – no benzīna! Atstāt ziemošanai motociklu ar pustukšu degvilas tvertni – nozīmē laipni lūdzam nenovēršamai korozijai. Jākonservē motocikls ar piepildītu degvilas tvertni, lai uz tā sienām nebūtu kondensāta, kas izraisa koroziju.
Vai ir jāsaka, ka labāk uzpildīt degvilas tvertnē kvalitatīvu benzīnu ar oktāna skaitu, kuram ir paredzēts dzinējs? Netaupiet naudu un laiku, atrodiet pārbaudīto degvielu. Ja nesat pārliecināti par benzīnu, kas ir degvilas tvertnē, tad labāk nolejiet to pilnībā un uzpildiet labu, augstas kvalitātes degvielu. Tā kā benzīns, tāpat kā jebkuri citi ogļūdeņraži, nav stabili un pēc kāda laika sadalās, bet augstākās frakcijas ātri izgaist, tad benzīna uzglabāšanas laiks degvielas uzpildes stacijās nepārsniedz 30 dienas. Ko darīt? Var pievienot degvielas stabilizatoru benzīnam vai speciālu degvielas piedavu degvielas sistēmas attīrīšanai – to var izdarīt tieši degvielas uzpildes stacijā, kā teikts, neaizejot no kases, bet precīzāk – no motocikla.

Tad motociklu jānomazgā.
Šeit var rīkoties divējādi: izdarīt visu garāžā vai aizbraukt uz mazgātavu. Tikai ne benzīna uzpides stacijās. Lielākoties tur izmanto līdzekļus ar ļoti agresīvām sārmu sastāvdaļām, kuras nedod aizsargpārklājumu un nenoskalo netīrumus no grūti sasniedzamām vietam. Un tas nozīmē, ka tieši tajās parādās korozija. Izmantojiet motociklu manuālās mazgāšanas līdzekļus ar aizsargvasku – šie šampūni ir speciāli radīti, lai moduļa segums nebojātos, nesarūsētu un paliktu tīrs pēc iespējas ilgāk. Pēc atspirdzinošas dūšas noslaucīt moci, viss ir kā cilvēkiem.
Tagad ir jāapstrādā galvenus mezglus. Visas trosītes, piekares un savienojuma elementi un rokturi tiek eļļoti tāpat kā dzinēja konservācijā, vai ar universālo WD-40. Īpaša uzmanība jāpievērš priekšējai dakšai un jāieziež hromētos tās elementus.
Tālāk veicam elektroinstalācijas aizsardzību. Darbības pamatienaidnieki: temperatūras zem nulles (oksidējas klemmas), mitrums (nolietojas materiāli), grauzēji (sagrauž un sabojā vadus). No visām šīm problēmām aizsargās elektropārvades apstrādes sprejs: darbojas tieši pusgadu, bet augstsprieguma vadiem, katram gadījumam, izsmidzinam līdzekli pret grauzējiem – smaka viņus atbaidīs, neļaujot pat pagaršot vadus uz zoba. Silikona eļļošana aizstāvēs gumiju no cietēšanas, plaisāšānas un novecošanās.
Riepu apstrādi nedrīkst palaist garām, ja vēlaties, lai gumija kalpotu ilgi: ziemas periodā noteikti apstrādājiet to ar speciālām putām. Motocikla gumija ir īpaša, tās sastāvs ir mīksts, lai mocim būtu augsta saķere pagriezienos un slīpumos. Tā ātri cietē un izžūst, tāpēc parastais silikons šeit neder. Putas riepas saglabās tikpat mīkstas un nodilumizturīgas. Un neaizmirstiet par spiedienu riepās: tā ir jāsamazina līdz 0,5 atmosfērām.
Akumulatora noņemšana.
Šajā posmā pat viskaislākais baikers norauš asaru: atvienojam motociklu no barošanas, tas nozīme noņemam akumulatoru. Ja jūs nenoņemat bateriju, bet vienkārši noņemat klemi, tad apstrādājiet tās ar aizsargizspreju, lai novērstu koroziju.
Kur vislabāk glabāt motociklu
Izvēlēties novietojuma vietu rūpīgi – tai jābūt drošai, siltai un vēdinātai. Motocikla glabāšanas varianti uz balkona, kāpņutelpas laukumiņā, mājas priekštelpā, zem gultiņas pie sievasmātes, raķešu noliktavā, blakusveikala pagrabā neizvērtējam – tas viss ir nopietni. Ikviens sevi cienošs motociklists maksimāli papūlēsies, lai gādātu par savu tehniku vislabākā veidā. Izpētīsim visizplatītākos glabāšanas variantus un izskatīsim, kur vislabāk glabāt motociklu.

Iela
Visvienkāršākais variants ir ar ķēdēm pieslēgt dzelzs draugu pie žoga. Protams, nepieciešama laba izturīga ķēde vai speciāla pretzagšanas skava ar signalizāciju, apvalks, kā arī motocikla pastāvīga uzraudzība. Tas neaizsargās motociklu no vandāļiem, sliktiem laika apstākļiem vai zādzībām. Bet, ja paveiksies, tad uz ietaupītajām autostāvvietām vai uz garāžas nomu varēs nopirkt jaunu aizsardzību nākamajā sezonā, protams, ja no motocikla vēl kaut kas paliks.
Ziema ⛔
Vasara✅
Plusi: bez maksas, motocikls vienmēr ir pa rokai.
Mīnusi: nedroši, sliktos laikapstākļos tas sāks bojāties.
Garāža
Neapkurināmā garāža ir bargi, bet labāk nekā uz ielas. Savukārt par apsildāmo garāžu Jūsu divriteņu draugs pateiks “Paldies!”. Garāžā motocikls vairs neieiesnigs un nemirks lietū. Taču, glabājot aukstā telpā, aizdedzes sveces var bojāties no mitruma un aukstuma. Tās ir vērts izskrūvēt iepriekš. Tādu problēmu siltajā garāžā nebūs. Motociklisti ir stipra kopiena un pieraduši grūtajā brīdī viens otram palīdzēt. Tāpēc daudzi baikeri īrē auto garāžu, lai ievietotu vairākus motociklus uzreiz: gan lētāk, gan vienkāršāk.

Ziema ✅
Vasara✅
Plusi: zem jumta, zem atslēgas.
Mīnusus: neapkurināmā garāžā pat konservācijai sagatavots motocikls nav aizsargāts pret koroziju.
Maksas stāvvieta
Tas ir viens no drošākajiem variantiem: par salīdzinoši nelielu samaksu motocikls tiks uzraudzīts 24/7 un neviens nevarēs atļauties iekārot Jūsu īpašumu. Diemžēl lietus, sniegs, zemas temperatūras un mitrums neapšaubāmi ietekmēs motocikla stāvokli atklātā stāvvietā. Apkurināmais parkings ir atbilde uz jautājumu: “Kur glabāt motociklu pilsētā?”. Ideāls klimats, apsardze un iespēja apciemot draugu jebkurā laikā.
Ziema✅
Vasara✅
Plusi: droši un ideāli nosacījumi glabāšanai.
Mīnusi: augsta cena un korozijas bīstamība, kā atklātas stāvvietas gadījumā.

Konteiners
Konteiners motocikla glabāšanai ir hermētiska metāla tilpne, kas ir pietiekami mobils (var pārvietot, ja nepieciešams). Visi mīnusi un plusi vienā flakonā. Jā, konteineru var viegli uzstādīt piemājas teritorijā, bet to var izdarīt arī ļaundari – tas ir, ņemt un aizvilkt Jūsu konteineru kopā ar motociklu iekšpusē. Hermētiskums, no vienas puses, šķiet pluss – aizsargā no laikapstākļiem, bet patiesībā ventilācijas trūkums var veicināt nepareizu mitruma līmeni, kondensāta veidošanos, pelējumu utt. Vēdināšana ir svarīga tēma, kad motocikls tiek uzglabāts ilgāku laiku.
Ziema ✅
Vasara✅
Plusus: konteineru viegli uzstādīt un pārvietot, aizsargā no sniega un lietus.
Mīnusi: neapsildāms, nevēdināms, nav īpaši drošs.
Motocikla uzglabāšanas pakalpojumi siltā noliktavā
Kur glabāt motociklu, ja nav garāžas, bet gribas siltus apstākļus? Īpašā MOTOLIFE noliktava ir mūsdienīgi un izdevīgi. Mūsu devīze: “Atdosim motociklu pavasarī labākā atāvoklī, nekā Jūs to atstājāt rudenī.”
Ja mēs rakstīsim, kādi ir mūsu nosacījumi, Jūs nodomāsiet, ka tā ir 5 zvaigžņu viesnīca: vienmēr +15-18 grādi pēc Celsija, vēdināšana un uzkopšana reizi divas nedēļas, diennakts apsardze un videonovērošana bez aklajām zonām – tā nav ziemošana, bet atvaļinājums! Katram apjomam ir savs personiskais cenu piedāvājums, kāpēc pārmaksāt, vai ne?
Ziema ✅
Vasara✅
Plusi: silti, sausi, droši, pastāvīgas vēdināšanas un tīrība.
Mīnusi: nav pastāvīgas piekļuves (nepieciešams pasūtīt iepriekš).
Sezonas laika apstākļi nebūs biedējoši tam, kurš iepriekš parūpējies par motociklu un par motocikla uzglabāšanas vietu. Spēki, ko Jūs ieguldījāt konservācijai, un dāsnums, ar kuru Jūs izskatīsiet drošības jautājumu, noteikti atmaksāsies.
Sāciet sezonu ar adrenalīnu, nevis ar problēmām!